13.10.2014

Traian Băsescu, la Realitatea TV: Udrea este uşor naţionalistă

Traian Băsescu, la Realitatea TV: Udrea este uşor naţionalistă

În această seară, de la ora 22.00, preşedintele României, Traian Băsescu, face dezvăluiri în emisiunea „Jocuri de Putere”, moderată de Rareş Bogdan. ŞTIRI PE ACEEAŞI TEMĂ Traian Băsescu, declaraţie de presă la ora 18.30 Urmăreşte livetext declaraţiile preşeintelui Trian Băsescu! Traian Băsescu: Cel mai frumos grup de oamnei care a fost vreodată în jurul meu a fost echipajul de pe Biruinţa. Este cel mai drag colectiv pe care l-am avut. Eram un comnandat foarte tânăr, dar foarte bun. O navă cât trei terenuri de fotbal n-o comandă oricine. Prima navă de 350 de mii de tone, Independenţa, s-a scufundat în Bosfor şi a murit aproape tot echipajul. A doua navă, Unirea, s-a rupt în Marea Neagră. Iar eu am preluat a treia navă.Eram atunci comandant pe Crişana, o navă la jumătate. Directorul Buzatu mi-a spus atunci: Domnule comandant, mă gândesc să preiei nava. Am pus o singură condiţie: o iau, dar cu condiţia să aleg echipajul. Răspunsul a fost da, pentru că puţini comandanţi se încumetau să preia o navă de 306 memebri. Am strâns oamenii şi le-am spus că voi prelua nava Biruinţa. Din 42 de oameni, un singur om a spus că nu merge după mine, unul din cei doi ospătari. În rest, tot echipajul a mers cu mine. Şi acum pluteşte acea navă, este depozit şi rafinărie în Golful Mexic. Când o să-mi termin mandatul, mă voi duce şi o voi vizita. Acel echipaj este parte din sufletul meu.În politică, sunt foarte puţine caractere de talia celor care sunt în echipajul unui petrolier de 306 m. Dacă ar veni în politică, oanenii aceia s-ar uita la politicieni ca la nişte babuini. Despre criticile jurnaliştilor de dreapta Am constatat o campanie a unor aşa-zisi jurnalişti de dreapta, pe care eu îi socotesc la fel de mincinoşi ca cei de la Antena 3, care au spus că preşedintele Băsescu are o înţelegere cu Ponta. Acei oameni m-au susţinut, mai puţin doamna Pippidi, pe care am dat-o afară de pe lista PDL la europarlamentarele din 2009. Atunci aveam trei intelectuali pe listă şi a părut, hop!, şi doamna Pippidi.De altfel, declaraţia lui Cristi Preda m-a dezgustat profund şi am văzut ce greşeală am făcut. A fost o eroare pe care o recunosc. Nu întotdeauna unde este carte este şi caracter. Sunt mulţi jurnalişti care susţin înţelegerea mea cu Ponta: luaţi colecţia Revistei 22, luaţi bloguri, articole. Mă revoltă faptul că spun că sunt înţeles cu Ponta. Asta arată cât de mici pot fi.Mă deranjează că mulţi ziarişti, nişte nulităţi, vorbesc numai de Traian Băsescu. Despre Udrea: Ar fi fost foarte mulţi candidaţi mai potriviţi decât Elena Udrea. Din păcate, nu candidează. Udrea îndeplineşte câteva criterii. Primul: are un uşor naţionalism, pe care însă nu-l lasă să treacă de sticlă. Naţionalismul este puţin mai mult decât patriotismul. Statul român trebuie să stea cu ochii pe Mechel, un combinat vândut pe numai 230 de lei. Viitorul preşedinte trebuie să propună o lege care să spună că cei care cumpără fabrici să fie obligaţi să-şi continue activitatea, iar dacă vor să o vândă, statul să aibă drept de preemţiune, la preţul pe care investitorul a cumpărat-o.Toate combinatele de la Mechel sunt oprite, iar noi vom avea nevoie de foarte mult oţel. Nu putem lăsa să se facă acest joc la nesfârşit. Mechel a luat un combinat cu 230 de lei. Statul român trebuie să vină şi să spună: Ia 230 de lei şi lasă combinatul aici.  România este una din ţările UE care are cea mai mare pondere a PIB-ul din industrie, deci PIB-ul este generat de muncitorul de la Dacia şi alte fabrici. 30% din PIB-ul României este produs de industrie, iar perspectiva este să crească. La nivelul UE, PIB-ul este de 17%, restul e dat de servicii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu