10.10.2014

Cum Sa Faci Bani Din Google Adsense

Cum Sa Faci Bani Din Google Adsense

Pentru cei ce nu ştiu deja, Google Adsense este un program cu ajutorul căruia afişezi reclame relevante pe siteul tău şi câştigi bani de fiecare dată când cineva dă click pe una din reclamele afişate. Relevante – înseamnă că dacă tu ai un site despre bani pe internet, atunci o să-ţi afişeze anunţuri cu siteuri din acelaşi domeniu sau unul asemănător. Totul depinde însă de o serie de factori pe care am să ţi-i explic în cele ce urmează.
Înainte de asta, e nevoie să înţelegi cum funcţionează Google Adsense. După cum spuneam, afişează reclame relevante pe siteul tău. Vestea proastă este că nu poţi să controlezi ce fel de anunţuri va afişa Google pe pagina ta web, în schimb poţi influenţa acest lucru.
De unde  vin acele reclame?
Simplu. Din Google Adwords. La fel cum tu vrei să câştigi bani din siteul tău, şi alţi oameni vor acelaşi lucru. Doar că ei au o sumă de bani pe care  o investesc mai întâi ca să genereze trafic către siteul lor, apoi să câştige bani din acesta. Iar aici îşi face apariţia Google Adwords.
Advertiserii (aşa cum le zice) se înscriu la G.Adwords, scriu un titlu pentru afacerea lor online şi o mică descriere, apoi licitează cât vor să plătească pentru a le fi afişat anunţul. În cele din urmă Google decide pe ce siteuri va pune reclama.
Să zicem că un advertiser se decide să plătească 1000 de $ pe lună pentru a i se face reclamă, dar nu vrea să ofere mai mult de 50 de cenţi pentru fiecare click ce duce spre siteul său. Asta înseamnă că va avea 2000 de vizitatori din G.Adwords în luna respectivă.
Apoi Google decide cât la sută din suma oferită de advertiser va păstra şi cât o va oferi celui care afişează reclama respectivă (adică celui ce foloseşte Google Adsense). Deşi acest lucru este păstrat secret, se spune că Google ar oferi 75-80% din suma respectivă celui ce afişează reclama pe siteul său.
Cum pot câştiga bani din ele?
În primul rând nu ai voie să dai click pe reclamele proprii. Asta va alerta Google şi în cel mai rău caz te vei alege cu contul închis. Dacă totuşi din neatenţie dai click, nu te speria. Cei de la Google au dezvoltat un algoritm care detectează acest fel de click-uri şi nu ţi se va închide contul. Însă te vei alege cu un steguleţ roşu. Cu cât ai mai multe steguleţe roşii, cu atât mai gravă devine problema. În plus, clickul dat nu va genera bani. Asta înseamnă că nu o să primeşti nimic dacă ai dat click pe reclama respectivă de pe calculatorul tău.
1. Optimizează-ţi siteul
Mai ţii minte când ţi-am spus că Google afişează reclame relevante pe siteul tău? Ei bine, le afişează în funcţie de conţinut. Degeaba ai tu un site despre „cum să faci bani pe internet” dacă în articole vorbeşti despre ce ai făcut ieri la muncă. Bot-ul de la Google se ghidează în funcţie de conţinut şi cuvintele cheie care există pe siteul tău.
De acum încolo scrie articole cât mai relevante şi adaugă conţinut la fel de relevant. Vizitatorii tăi vor fi tentaţi să dea click mai mult pe anunţuri ce ţin de tema articolului decât pe anunţuri din cu totul alt domeniu.
a. Schimbă designul
Niciodată să nu laşi culoarea implicită pe care ţi-o oferă Google pentru reclamele tale. Adsense îţi oferă o opţiune de a da aspect reclamelor tale. Aşadar, asortează backgroundul anunţului cu cel al siteului tău (cel pe care este textul). Apoi renunţă la border (la liniile alea care fac anunţul să pară un chenar). Fă-l de aceeaşi culoare ca şi backgroundul. Titlul reclamei să fie de aceeaşi culoare cu al linkurilor de pe site, iar culoarea URL-ului ce duce către siteul advertiserului să fie la fel cu cea a textului.
b. Alege mărimea potrivită a reclamei
Google îţi oferă posibilitatea de a alege mai multe tipuri de reclamă pentru siteul tău. Însă nu toate mărimile merg a fi puse şi nu toate se integrează în orice loc de pe site.
Un studiu arată că anunţul de mărimea 336 x 280 dă cele mai bune rezultate, apoi cel de 300 x 250. Dar asta nu înseamnă că nu poţi folosi alte tipuri de anunţuri. Doar că acele anunţuri arată mai mult ca şi cum NU ar fi reclame, ci o parte din conţinut.
Iar pentru celelalte mărimi, gândeşte-te unde s-ar integra mai bine şi unde ar fi tentaţi vizitatorii să dea click mai mult. Eu unul nu folosesc bannerul de mărimea 468 x 60. Seamănă prea mult cu o reclamă, ceea ce nu e foarte bine dacă vreau să fac bani din Adsense.
c. Renunţă la reclamele de tip imagine
La mine reclamele de tip imagine au dat cel mai mic randament de când folosesc Google Adsense. În plus, vizitatorii sunt tentaţi să le ocolească, fiindcă sunt obişnuiţi cu publicitatea pe un site, iar ei nu sunt acolo să dea click pe reclame ci să citească ceva, apoi să navigheze în continuare pe pagina ta web.
d. Pune reclama în locuri speciale
Degeaba faci toate aceste optimizări dacă nu afişezi reclamele în locuri unde vizitatorii sunt tentaţi să dea click pe ele. Iar ca un sfat: când ai 10 reclame pe o pagină, dacă toate sar în ochi, vizitatorii vor fi tentaţi să le ocolească.
Aruncă o privire pe siteul tău. Vezi care sunt aşa-numitele „puncte de interes” şi unde se uită mai mult vizitatorii. Apoi caută o modalitate de a plasa un tip de reclamă acolo.
Oamenii sunt obişnuiţi să citească de la stânga la dreapta. Ochiul individului va începe din stânga sus a siteului tău, apoi va continua în jos, tot de la stânga spre dreapta.
De asemenea oamenii se uită mai mult doar în „prima parte” a siteului, ca să zic aşa. Adică partea vizibilă fără să dea scroll.
2. Testează
Nu toate sfaturile pe care ţi le-am dat s-ar putea să funcţioneze. Depinde de modul în care siteul tău e structurat, de conţinutul acestuia, de tipul de vizitatori etc. Aşa că îţi rămâne doar să testezi.
Pune reclame într-un anumit loc, apoi vezi ce rezultat au. Dacă e bine, atunci lasă-le aşa, dacă nu, schimbă modul de amplasare, schimbă designul, până câştigi destui bani. Nu te îngrijora când efectele n-o să se vadă imediat. Aşteaptă 3-4 zile până să faci alt test.
Poţi câştiga o grămadă de bani din Google Adsense. Şi partea interesantă e că e destul de uşor, mai ales dacă urmezi anumiţi paşi, ca cei de mai sus. A face profit din Adsense se rezumă la a oferi reclame relevante vizitatorilor într-un mod în care îi face pe aceştia să dea click pe ele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu