09.10.2014

Oficial de la Transporturi: Unii cred ca aeroporturile sunt niste Ilene Cosanzene in asteptarea printilor

Oficial de la Transporturi: Unii cred ca aeroporturile sunt niste Ilene Cosanzene in asteptarea printilorPolitica paguboasa a ultimilor ani a determinat deteriorarea infrastructurii aeroportuare din Romania, spune Dragos Titea, secretar de stat la Transporturi, care adauga insa ca "mortul de la groapa nu se mai intoarce".


"Acum cateva luni, cand am preluat aviatia ca domeniu pe care il gestionez, am avut multe surprize placute, dar si una mai putin placuta. Din pacate, inca mai sunt oameni care considera ca aviatia este o activitate de birou, ca aeroporturile sunt niste Ilene Cosanzene in asteptarea printilor care vin la bordurile Boeing-urilor sau Airbus-urilor", a spus oficialul la conferinta Mediafax Talks about Aviation 2.

"Ei bine, nu e asa. Aviatia se face pe platforme, pe piste, la targuri internationale de specialitate, prin intalniri, asocieri sau parteneriate", a adaugat Dragos Titea.

In opinia sa, aviatia este un domeniu cu o concurenta puternica, dinamic, scump, riscant, care trebuie gestionat intr-un mod activ.

Pe fondul politicii paguboase a ultimilor zeci de ani, infrastructura aeroportuara din Romania s-a deteriorat, Tarom a intrat in dificultati, iar operatorii aerieni au fost "cocosati" de diverse taxe, potrivit lui Titea.

"M-am saturat de discutii sterile si de discursuri de tipul 'greaua mostenire' sau vechea putere vinovata. Va pot spune un proverb romanesc: 'Mortul de la groapa nu se mai intoarce'", a spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

El a apreciat ca Master Planul de Transport al Romaniei, lansat recent in dezbatere, isi propune proiecte viabile, pe termen mediu si lung.
 


In domeniul aviatiei, documentul prevede continuarea investitiilor in modernizarea aeroporturilor, precum si proiecte pentru platforme, piste, terminale noi, dotari tehnice si personal specializat.

Potrivit datelor din Master Plan, investitiile in modernizarea aeroporturilor din Romania ar costa 599 milioane euro in intervalul 2014 - 2030.

"Noi, aeroporturile regionale, consideram ca nu este corespunzator acest Master Plan din multe privinte. (...) Consideram ca nu este facut de specialisti in aviatie", a declarat, la randul sau, David Ciceo, director general al aeroportului din Cluj si presedintele Asociatiei Aeroporturilor din Romania.

El a afirmat ca documentul contine greseli fundamentale, are foarte multe contradictii si prezinta concluzii necorespunzatoare in ceea ce priveste infrastructura la toate aeroporturile regionale.

Dezbaterile publice ale Master Planului pentru domeniile aerian si intermodal au fost programate pentru 15 octombrie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu